25.8.11

Hasil Penat Lelah Pergi Kelas.


So this is the result of my sewing class. My very first own-made Mini Kurung a.k.a Kurung Moden. Aku sebenarnya tak berani nak ambil tempahan lagi sebab aku tak habis pun belajar jahit baju kurung tradisional, tapi mak aku beria-ia suruh aku buat and cakap aku ni tak serius lah itulah inilah. Dia siap cerita dekat semua saudara mara yang aku ni buat benda menjahit ni macam main-main and aku ni manja sangat sebab aku cakap aku tak minat menjahit dan taknak dengar nasihat dia suruh ambil tempahan menjahit -___-". Padahal yang suruh aku masuk kelas menjahit in the first place adalah beliau, bukan nya aku yang tetiba rasa nak jahit pakaian orang. Jadi nah, kerana sayangkan ibu dan menghargai penat lelah beliau hantar aku masuk kelas menjahit, aku pun buat pengumuman ni kepada sesiapa yang baca atau TERbaca belog aku ni, aku sekarang cari duit makan dengan mengambil tempahan menjahit. 

Tapi buat masa sekarang ni, aku sebenarnya pandai jahit satu jenis baju kurung je =,=.....

Ada lagi satu dalam pembikinan, and kalau sempat siap, itu adalah baju raya aku tahun ni. Nanti aku cerita lagilah. Taktau nak cakap apalah sebenarnya :3

Oh yes, I think I should be happy because I made my own baju raya teehee ^_^

P/S: Kawan-kawan, kalau korang nak tempah baju raya, hantar kain kat aku tau kehkeh. Aku buat gerenti murah sebab aku kan sentiasa baik hati ahahahaha :P Of course lah untuk raya tahun depan tau, kalau raya tahun ni dah tak sempat :3

3 comments:

Adam Azra said...

nak tempah baju raya utk tahun depan tau. hahahaha

Tiq Hashim said...

Adam nak tempah baju kurung ke raya tahun depan =,=?? hahaha. ke nak tempahkan untuk ainaa, pon boleh jugak heeeee :D

Adam Azra said...

haha. baju lelaki tak reti buat ke? alaa ada setahun lagi. masih sempat nak belajar. nnti boleh buat utk adam. hahaha