1.7.11

Siete : Rewind



Nenek aku selalu cerita, masa kecik-kecik aku suka cakap sorang-sorang. Orang tua sibuk berbual, aku duduk kat satu ceruk dan berbual dengan 'imaginary friend' aku. Serious aku tak pernah ingat semua tu. Nenek aku cakap lagi, takde siapa pun faham apa yang aku bebelkan. Aku bercakaaap lah situ sorang-sorang dalam dunia aku, dengan bahasa aku. Masatu adik aku yang kedua pun tak lahir lagi.

Mak aku cerita, masa aku masih kecil, aku pernah tercekik buah pelam sampai muka jadi biru. Waktu tu aku baru berumur antara setahun dua tahun camtu. Mak cerita, masatu beliau betul-betul panik sampai nak pergi mintak tolong jiran sebelah. Mujur abah aku lebih tenang, dia lakukan teknik menyelamat macam yang kat TV tu, keluarlah seketul buah pelam yang tak dikunyah sebelum ditelan... Bila adik-adik aku lahir, mak cukup berhati-hati bila bagi makanan kat diorang. Sorang pun tak dapat makan buah yang pejal selagi tak hebat mengunyah, hahaha!

Dulu masa kecik-kecik, minuman feveret aku ialah air bandung. Aku ingat lagi dulu, mak aku selalu bancuh air bandung dalam kole pastu simpan dalam peti ais. Air bandung senang je nak bancuh, campur sirap dengan susu, dah siap. Tapi sekarang, aku cukup anti dengan air sirap. Air bandung lagi aku dah tak pernah sentuh =.= 

Dulu aku suka imagine aku ni ada super power. Kadang-kadang aku berlakon jadi ultraman, tapi aku main senyap-senyap je sorang-sorang. Pernah sekali dekat kampung, aku jumpa jaring yang isi buah-buahan tu, tapi buah nya dah takdelah tinggal jaring aje. Aku pun serkup lah muka aku guna jaring tu, pastu berlakon jadi ultraman. Sekali nak bukak balik tak boleh, jaring tu tersangkut kat leher aku. Pffft -__-" nasib baik nenek aku nampak. Cepat-cepat dia ambil pisau dan tolong keratkan jaring tersebut.

Dulu aku suka sangat makan kicap. Kalau makan nasi berkuahkan kicap pun dah cukup. Dulu aku tak berapa suka makan laksa. Tak sedap. Kalau pergi rumah saudara-mara time openhouse, selalu kan orang buat laksa. Jadi aku makan lah laksa tu dengan kicap. Dulu rasa sedap, sekarang kalau makan laksa taruk kicap rasa pelik lah pulak =,=

Dulu aku suka Garfield, watak kucing gemuk yang pemalas. Sekarang pun aku suka jugak Garfield, tapi aku suka Angry Bird lagi banyak. Kehkehkeh.

1 comment:

Anonymous said...

cool gila blog awak tiq !
-Eijasygs