8.3.12

Hai, saya along

Ini bukan along yang anak pertama dalam keluarga tu. Ini along yang gangster kutip kutip duit tu. Ya, sayalah orangnya *buat muka ganas*

Semester baru lagi. Secara rasminya menempatkan diri di dalam group ED2204B bersama 27 orang rakan-rakan TESL yang lain. Setelah 4 sem hidup secara carefree dan liar, sem ini aku diberi tanggungjawab maha berat seberat 20 guni beras. Akibat berat yang keterlaluan untuk tubuh kecil aku ini, maka aku tidak lagi dapat bersenang lenang menjalani kehidupan remaja yang tidak bertanggungjawab serta ignorant. 

Intro yang sedikit over untuk mengumumkan bahawasanya aku telah dilantik sebagai bendahari rumah sukan eh kelas aku sepanjang semester. 

Seingat aku, masa sekolah pernah sekali aku dilantik jadi bendahari bagi kelab Usahawan. Pengalaman kurang menggembirakan, sebab jaga duit sebenarnya bukan senang. Apatah lagi duit tu bukan kita yang punya. Simpan dalam envelop lepastu sorok dalam laci almari baju, selit bawah-bawah. Cuak takut rumah kena masuk penjenayah, kalau lesap duit orang aku yang kena ganti. Ibu berkali-kali ingatkan diselit sedikit bebelan, jangan dibuat alpa hal ehwal berkait benda yang bukan hak milik kita. Setiap bulan kena kira semula, nak pastikan jumlah tak terkurang. Kalau terlebih tak mengapa, rezeki kelab bak kata cikgu. Amboi. Mungkin sebab itu aku sedikit trauma bila diberi tanggungjawab jaga duit orang lagi.

But anyway, aku paksa diri jangan mengeluh, jangan merungut. Aku telah berjanji akan terima apa saja cabaran yang ditempek ke muka aku semester ini. Walaupun aku dah secara sengaja ponteng beberapa kelas pada dua tiga hari pertama semester, aku berjanji akan serious pada hari mendatang, insyaAllah. Mana tahu, tanggungjawab ini akan beri aku satu pengalaman baru?

Challenge accepted!


No comments: