17.12.11

Stop For Awhile

#np - Yesterday by The Beatles

Here goes nothing...

Tengahari tadi aku follow ibubapa pergi membeli-belah barang keperluan sekolah adik-adik. Sambil diorang dok pilih kasut sekolah, aku pandang je muka gembira diorang, almaklumlah nak dapat barang baru lah katakan. 

There were a lot of things that I noticed, like Wani's shoe size and uniform colours. I intentionally tried on one of her shoes, and guess what? It fits nicely. She's just 12, but I can fit into her shoes. Ni sebenarnya aku yang mengecil ke apa ni -___-" ?? Tahun depan dia dah mula alam sekolah menengah. Entah kenapa aku rasa takut untuk dia. Aku teringat macam-macam benda yang aku lalui masa zaman aku dulu, and aku tau dia pun akan lalui benda yang sama. Cume aku harap dia tak lakukan kesilapan-kesilapan yang aku pernah buatlah. Please be strong little sister.

And Lily. Rasa macam baru bulan lepas je dia belajar merangkak, berjalan, bercakap. Rasa macam baru minggu lepas pertama kali tengok dia ketawa. Eh, dah nak darjah satu dah? How you've grown, little sunshine :) And I was wondering, will you still be the Lily that always makes me smile when I'm sad, the Lily that keeps bugging me to let you watch Matluthfi's video on youtube, and the Lily who LOVES to annoy me when you're bored and when I'm watching TV -___-" 

Thinking of all this makes me feel old. In a few more years, I'm gonna have to leave family and start a life of my own. All the things I've never done before, I'm gonna have to do it. I've never liked uncertainties. Never. Time, why you move so fast??

2 comments:

Zinedine Zaiddin said...

good luck and all the best, for our brothers and sisters, and our future kids!

may they survive this horrendous and disastrous world!

Diriku said...

masa itu sangat manja. dia takkan tunggu kalau awak lambat. dia takkan ikut kalau awak cepat. jadi,pimpinlah tangannya dan berjalan seiringan supaya dia beri awak kelebihan mendatang.