25.5.12

Kuroneko



Taktaulah kenapa lagu ni addictive sangat. Dah tak boleh buang dari otak. Kuroneko tu nama henfon aku. Kan? Macam budak-budak je nak bagi-bagi nama dekat barang kepunyaan. Tapi sejak bila ntah, bagi nama dekat barang ni macam habit bagi aku. Atleast nama phone aku kali ni cool sikit lah, Kuroneko. Phone lama aku yang berwarna pink tu aku bagi nama dekat dia Baby. LOL. Lepastu mungkin dia rebel, baru seminggu guna dah problem TROLLOLOL.

Jadi sekarang aku dah ada ringtone baru dan aku gembira. Aku tau ramai lagi yang suka namakan barang-barang masing-masing, sebab macam comel kan kalau kita cakap "Hai Busuk Ku Sayang, apa khabar harini?" dekat bantal busuk kita walaupun dia tak boleh jawab pun. Lagi pulak kalau nama bantal busuk tu Busuk Ku Sayang, lagi power. Nama aku pun ada dua perkataan je. Last-last kawan-kawan sefakulti panggil aku Tiq je LOL.

Dan lagi, aku hilang earphone beberapa minggu yang lalu seperti yang aku bebelkan dalam selang dua tiga entri sebelum ni. Nama dia Jupiter. Nama taknak kalah. Sukati aku lah kan haha. Lepastu mungkin dia tak suka aku kot, dia decide untuk pergi tinggalkan aku, hilang macam tu aje. Sampai sekarang tak jumpa. Aku tahu aku tak misplace dia. Aku ingat kali terakhir aku pegang dia pun masa aku packing nak balik rumah ibubapa dari rumah sewa. Aku masukkan dia dalam beg masatu. Lepastu terus tak pernah nampak dah. Sobs.

Sekarang aku dah ada baru dah. Nama dia Venus. Cantik. Tapi aku kedekut, taknak tunjuk dekat siapa-siapa.


Semua nama-nama yang aku bagi dekat barang-barang kesayangan aku semua ada makna tersirat. Bukanlah makna macam Atiqah tu erti dia penyayang dan pintar acewah. Tapi nama-nama tu ada sebab kenapa nama dia macam tu. Sekian terima kasih. 

No comments: