24.6.11

Trez

Seharian menggodek belog.


Masuk hari ni, sebenarnya dah tiga-harian aku mengadap laptop aku ni, mengedit-edit html layout belog, design header kat Photoshop, carik tutorial-tutorial berguna untuk tambah 'spice' dalam belog. Sampai masuk angin perut mengabaikan waktu makan. Haishh..

Itulah kalau dah banyak sangat masa terluang. Aku berblogging pun dah nak masuk tiga tahun. Sekurang-kurangnya nampaklah hasil aku duduk berblogging dalam jangka masa tiga tahun ni. Takdelah nampak macam aku berblogging kosong, merepek bukan-bukan sepanjang masa. Kalau dulu nak edit layout, tengok tutorial pun belum tentu menjadi. Sekarang tak tengok tutorial pun aku dah boleh faham sikit-sikit function benda merepek-repek dalam HTML tu. Tapi serious, sakit hati jugak buat benda-benda ni ohh.

Hasilnya, dua blog setengah aku berjaya siapkan sepanjang durasi tersebut. Yang setengah tu sebab ada satu blog masih dalam proses pengubahsuaian. Perghh 5 minit cari ayat pengubahsuaian tu. Lama sangat belajar TESL lah konon. Blog jual beli emas Emak pun aku dah ubahsuai. Dia nak belanja topup RM10 katanya, hasil usaha aku tu. Tapi aku gurau je waktu aku mintak upah dekat dia. Takkan dengan mak sendiri pun nak berkira kan? Ehe. 

Pergilah jenguk kalau rajin ek? goldemporium.blogspot.com 

Nama tu aku saja letak macam tu. Tak boleh blah kan? Haha. Lepasni aku ingat nak buat bisnes jugaklah. Sakit jugak hidup takde duit ni. Aku nak ambil upah edit blog orang, boleh? Hahahaha. Kalau ada orang naklah, aku tak keberatan. Tapi tengok jugak lah masa dan mood aku. Aku ni kerja ikut mood. Ni sebab mood terlebih lah jadi semua benda-benda ni.

Banyak yang perlu difikirkan sebelum mengambil apa-apa langkah.

No comments: